Autor: Jirka

Návod na výměnu stíracího kroužku řazení OPEL Astra

 

Slíbil jsem,že až budu vyměňovat stěrací kroužek na řadící hřídeli převodovky tak to nafotím a dodám popis. Snad se mi to trochu povede.

Nejprve jsem vyndal čípek z propojení s řadicím mechanismem.(dvě vidličky proti sobě)Našel jsem ten nejpřistupnější, kleštěma na té straně co kouká slabším koncem jsem sesmačkl zajištění a pomocí malého kladívla povyrazil, přeřadil aby se natočil stranou co povylezla a zbytek vytáhl pomocí kleští.Šlo to dobře jen si musíte dát pozor aby jste jej neponičili, je to taková slabá trubička.

Na víku převodovky je 5 šroubků na klíč č.11. Ty povolíte a opatrně aby jste nepotrhali těsnění jej vyvléknete z vybrání řadící tyčky.

Jde to docela lehce.Potom musíte vyrazit zajišťovací kolík ze spojení tyčky a objímky z kulovým spojením řadící ,,vidlice“. Tenký vyražeč a malé kladívko to spraví.

Nevím na co je na hřídelce to zbroušení.Nikam nezapadá a tak jsem jej neřešil.Nezapomeňte si označit polohu,né jako já. Skládal jsem to potom nadvakrát. No vytáhnete hřídelku z řadící vidličky,šroubovákem vyloupnete stírací kroužekJe na něm těchto pár čísel.

A to je jeho druhá strana.

Potom už nic nebrání k výměně a buďto máte nový v šuplíku nebo si jej objednáte u fi. Opel za 180,- (já ho měl přes Auto-kely) a nebo zkusíte risknout variantu gufera. Gufero jsem ale bohužel v tomto rozměru nesehnal. Dobře si to ošetřily, aby se nedal nahradit nějakou českou variantou. Originál má stírací manžety na obě strany,gufero jen jednu.

Zpětná montáž je už pak jen otázka chvilky a zručnosti.Nezapomeňte si přerazit ve směru prvního vyrážení zajišťovací kolík na řad. vidličce. Mě nešel zpět, asi je malinko kuželovýJe nutné opatrně zakličkovat s řadicí vidličkou a přitom dát pozor na těsnění.Jedno hezké sluneční odpoledne na to bohatě stačí. Zdravím.