Výměna
ložiska předního kola
Opotřebované ložisko se projevuje hlubokým hučením, zvuk je stále stejný
se zařazenou rychlostí i na volnoběh. Postupem času se úroveň hluku
zvyšuje a zvyšuje se i teplota náboje při jízdě.
Výměna
probíhá následujícím způsobem:
1/
vyjmeme person z vozu (viz. Výměna tlumičů)
2/ ve
svěráku za pomoci trubky nebo tyče vhodného rozměru vyrazíme náboj
z vnitřního kroužku ložiska


3/
demontujeme pojistný kroužek zajišťující ložisko

4/
pokusíme se vyrazit ložisko, většinou se to nepovede, ložisko se rozpadne
a vnější kroužek zůstane zaseknutý v personu, buď se můžeme pokusit
kroužek násilím vyrazit a nebo lepší metoda je udělat svár po vnitřním
obvodu ložiska, při chladnutí svár stáhne kroužek ložiska a ten pak jde
bez problémů vyrazit ven, je potřeba vařit menším proudem, aby se klec
ložiska nepropálila (pak by byl person na vyhození)

5/
vyražení kroužku usnadní vyrobený přípravek, podle vnějšího průměru
ložiska necháme vyrobit kroužek s osazením, tak aby jeho vnější průměr
byl o cca 0,2 mm menší než průměr ložiska

6/ nové
ložisko a vnitřek personu natřeme olejem, nejlépe smíchaným s práškovým
grafitem. Ložisko stáhneme hadicovou sponou k vyrobenému přípravku tak,
aby se osazení přípravku opíralo pouze o vnější kroužek ložiska.
Pokud
přípravek nemáme, lze použít vnější kroužek starého ložiska, přičemž lehce
obrousíme jeho vnější průměr, tak aby šlo volně zasunout do personu

7/ po
nalisování ložiska (pokud nemáme lis, lehkými údery kladiva po obvodě)
vložíme pojistný kroužek a naklepneme vnitřní náboj personu (potřený
olejem)


|