Autor: Standa
![]() |
Jelikož nám pánové u Opela přinášejí s novými modely stále více oříšků
při opravách našich mazlíků, tak ani Astra G / Zafira nezůstali pozadu. |
![]() |
|
Vyheverujem auto, sundáme kolo a povolíme centrální matici. Pro zajištění kola proti pohybu buď poprosíme někoho kdo je po ruce, aby šlap na brzdu (opatrně, auto je na heveru), nebo zašroubujem zpět kolový šroub a pomocí dlouhé tyče - pajcru kolo zaaretujem sami. |
![]() |
![]() |
![]() |
Následuje sejmutí brzdového třmenu a kotouče. Zazadu brzdiče povolíme 2 šrouby, klíč/gola č.18, celý brzdič vysunem a zavěsíme za person - přední misku pružiny. Brzdovou hadičku neodpojujeme, protože by byl potřeba po montáži znova odvzdušňovat celý brzdový okruh. Vyšroubováním imbusu M8 sundáme i brzdový kotouč. |
|
![]() |
![]() |
Za další je potřeba k vytažení poloosy odpojit spodní čep ramene. Povolíme šroub opět klíčem č.18 a čep vyklepneme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Odkloněním personu směrem od auta vytahneme poloosu. Lze ji pomoct lehkým poklepem na konec závitu, samozřejmě přes kousek dřevěného špalíku, aby nedošlo ke zničení začátku zavitu. Odpojíme konektor čidla ABS. |
Nakonec zbývá jen povolit 3 TORX šrouby (na horním obrázku označené modře), čímž dojde k oddělení náboje od personu. Ten důkladně očistíme, hlavně dosedací plochy pro náboj, včetně krycího plechu brzdového kotouče. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Můžeme přistoupit k montáži nového náboje a všech původních dílů. |
Na závěr bych chtěl jen poznamenat, že cena nového pětidírového náboje a čidlem ABS vyjde na přiklad v Elitu na cca 4200,-Kč s DPH, kdežto v Opelu na 7800,- Kč s DPH. Paradoxem je, že se v obou případech jedná o značku SKF, tak že totožná kvalita a provedení. Vzhledem k relativní jednoduchosti opravy (lze s téměř běžným vybavením, provést i na ulici před domem) se opravdu nevyplatí tohle svěřovat autorizovanému servisu. Návod má sloužit POUZE jako vodítko, nikoliv přesný popis k opravě. |