MOTORY
Označení
motorů (příklad) :
1 -
Výfukový systém : C = řízený katalizátor, E = evropská norma, A =
Rakousko, S = Švédsko
2 - Zdvihový objem : 20 =
2,0 litru (atd.)
3 - Kompresní poměr : G
< 8,5; L = 8,5 - 9,0; N = 9,0 - 9,5; S = 9,5 - 10,0; X = 10,0 - 11,5; Y
>11,5
4 - Systém směšování : E
= vícebodové vstřikování, Z = centrální vstřikování, V = karburátor,
D = diesel
5 - Provedení : H = vysoký
výkon, P = Verze s vysokým výkonem, T = plnění turbodmychadlem, R = zvýšený
výkon,
J = snížený výkon
Označení
modelu |
1,4 |
1,4 |
1,4 |
1,6 |
1,6 |
1,6 |
1,6
16V |
1,6
Si |
1,8 |
1,8
16V |
Označení
motoru |
C
14 NZ |
C 14 SE |
X
14 NZ |
X
16 SZ |
X
16 SZR |
C
16 NZ |
X
16 XEL |
C
16 SE |
C
18 NZ |
C
18 XEL |
Uspořádání
motoru |
OHC |
OHC |
OHC |
OHC |
OHC |
OHC |
DOHC |
OHC |
OHC |
DOHC |
Výroba
od - do |
9/91
- 8/96 |
3/92 - ? |
9/96
- 3/98 |
2/94
- 1/96 |
2/96
- 3/98 |
9/91
- 8/94 |
9/94
- 3/98 |
2/93
- 8/94 |
9/91
- 8/94 |
9/94
- 1/96 |
Počet
válců |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Zdvihový
objem (cm³) |
1388 |
1388 |
1388 |
1598 |
1598 |
1598 |
1598 |
1598 |
1796 |
1799 |
Výkon
kW při 1/min
PS při 1/min |
44/5600
60/5600 |
60/5800
82/5800 |
44/5200
60/5200 |
52/5000
72/5000 |
55/5200
75/5200 |
55/5200
75/5200 |
74/6200
100/6200 |
74/5800
100/5800 |
66/5400
90/5400 |
85/5400
115/5400 |
Točivý
moment Nm při 1/min |
103/2600 |
113/3400 |
103/2800 |
128/2800 |
128/2600 |
125/3200 |
148/3500 |
135/3400 |
145/3000 |
168/4000 |
Vrtání
Ø mm |
77,6 |
77,6 |
77,6 |
79,0 |
79,0 |
79,0 |
79,0 |
79,0 |
84,8 |
81,6 |
Zdvih
mm |
73,4 |
73,4 |
73,4 |
81,5 |
81,5 |
81,5 |
81,5 |
81,5 |
79,5 |
86,0 |
Komprese |
9,4 |
9,8 |
9,4 |
10 |
9,6 |
9,2 |
10,5 |
9,8 |
9,2 |
10,8 |
Vstřikování |
Multec |
Multec
- M |
Multec |
Multec |
Multec |
Multec |
Multec
- S |
Multec
- M |
Multec |
Simtec |
Palivo
OČ min. |
95
bezol |
95 bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
Pořadí
zapalování |
1
- 3 - 4 - 2 |
? |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Označení
modelu |
1,8
16V |
1,8
16V |
2,0 |
2,0
16V |
2,0
16V |
1,7
D |
1,7
D |
1,7
TD |
1,7
TDS |
|
Označení
motoru |
X
18 XE |
C
18 XE |
C
20 NE |
X
20 XEV |
C
20 XE |
17
YD |
17
DR |
X
17 TDL |
TC
4 EE1 (*4) |
|
Uspořádání
motoru |
DOHC |
DOHC |
OHC |
DOHC |
DOHC |
OHC |
OHC |
OHC |
OHC |
|
Výroba
od - do |
2/96
- 3/98 |
2/84
- 8/94 |
9/91
- 8/94 |
3/95
- 3/98 |
9/91
- 8/96 |
12/91
- 8/92 |
9/92
- 8/94 |
9/94
- 3/98 |
1/93
- 3/98 |
|
Počet
válců |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Zdvihový
objem (cm³) |
1799 |
1799 |
1998 |
1998 |
1998 |
1688 |
1688 |
1700 |
1688 |
|
Výkon
kW při 1/min
PS při 1/min |
85/5400
115/5400 |
92/5600
125/5600 |
85/5200
115/5200 |
100/5600
136/5600 |
110/6000
150/6000 |
42/4600
57/4600 |
44/4600
60/4600 |
50/4500
68/4500 |
60/4400
82/4400 |
|
Točivý
moment Nm při 1/min |
170/3600 |
168/4800 |
170/2600 |
188/3200 |
196/4800
(*1) |
105/2400 |
105/2400 |
132/2400 |
168/2400 |
|
Vrtání
Ø mm |
81,6 |
81,6 |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
82,5 |
82,5 |
82,5 |
79,0 |
|
Zdvih
mm |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
86,0 |
79,5 |
79,5 |
79,5 |
86,0 |
|
Komprese |
10,8 |
10,8 |
9,2 |
10,8 |
10,5 |
23,0 |
23,0 |
22,0 |
22,0 |
|
Vstřikování |
Simtec |
Simtec |
Motr.
1,5 |
Simtec |
Motr.
2,8 (*3) |
VE
4 (*2) |
VE
4 (*2) |
VE
42 |
VE
4 (*2) |
|
Palivo
OČ min. |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
95
bezol |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
Diesel |
|
Pořadí
zapalování |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
1
- 3 - 4 - 2 |
|
(*1)
- Od 9/92 : 196 Nm při 4600 ot/min
(*2) - VE : Rozdělovací vstřikovací
čerpadlo
(*3) - Do 8/92 : M2,5
(*4) - Označení od 5/95 :
X17DT.DIS = přímé zapalování; EZF - i =zapalování s regulací podle
charakteristického pole s indukčním čidlem; EFZ - h = zapalování ovládané
charakteristickým polem s Hallovím čidlem
|