MOTORY

Označení motorů (příklad) :

C 20 L E T
1 2 3 4 5

1 - Výfukový systém : C = řízený katalizátor, E = evropská norma, A = Rakousko, S = Švédsko
2
- Zdvihový objem : 20 = 2,0 litru (atd.)
3
- Kompresní poměr : G < 8,5; L = 8,5 - 9,0; N = 9,0 - 9,5; S = 9,5 - 10,0; X = 10,0 - 11,5; Y >11,5
4
- Systém směšování : E = vícebodové vstřikování, Z = centrální vstřikování, V = karburátor, D = diesel
5
- Provedení : H = vysoký výkon, P = Verze s vysokým výkonem, T = plnění turbodmychadlem, R = zvýšený výkon,
J = snížený výkon

Označení modelu 1,4 1,4 1,4 1,6 1,6 1,6 1,6 16V 1,6 Si 1,8 1,8 16V
Označení motoru C 14 NZ C 14 SE X 14 NZ X 16 SZ X 16 SZR C 16 NZ X 16 XEL C 16 SE C 18 NZ C 18 XEL
Uspořádání motoru OHC OHC OHC OHC OHC OHC DOHC OHC OHC DOHC
Výroba od - do 9/91 - 8/96 3/92 - ? 9/96 - 3/98 2/94 - 1/96 2/96 - 3/98 9/91 - 8/94 9/94 - 3/98 2/93 - 8/94 9/91 - 8/94 9/94 - 1/96
Počet válců 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Zdvihový objem (cm³) 1388 1388 1388 1598 1598 1598 1598 1598 1796 1799
Výkon kW při 1/min
PS při 1/min
44/5600
60/5600
60/5800
82/5800
44/5200
60/5200
52/5000
72/5000
55/5200
75/5200
55/5200
75/5200
74/6200
100/6200
74/5800
100/5800
66/5400
90/5400
85/5400
115/5400
Točivý moment Nm při 1/min 103/2600 113/3400 103/2800 128/2800 128/2600 125/3200 148/3500 135/3400 145/3000 168/4000
Vrtání Ø mm 77,6 77,6 77,6 79,0 79,0 79,0 79,0 79,0 84,8 81,6
Zdvih mm 73,4 73,4 73,4 81,5 81,5 81,5 81,5 81,5 79,5 86,0
Komprese 9,4 9,8 9,4 10 9,6 9,2 10,5 9,8 9,2 10,8
Vstřikování Multec Multec - M Multec Multec Multec Multec Multec - S Multec - M Multec Simtec
Palivo OČ min. 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol
Pořadí zapalování 1 - 3 - 4 - 2 ? 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2
 
Označení modelu 1,8 16V 1,8 16V 2,0 2,0 16V 2,0 16V 1,7 D 1,7 D 1,7 TD 1,7 TDS  
Označení motoru X 18 XE C 18 XE C 20  NE X 20 XEV C 20 XE 17 YD 17 DR X 17 TDL TC 4 EE1 (*4)  
Uspořádání motoru DOHC DOHC OHC DOHC DOHC OHC OHC OHC OHC  
Výroba od - do 2/96 - 3/98 2/84 - 8/94 9/91 - 8/94 3/95 - 3/98 9/91 - 8/96 12/91 - 8/92 9/92 - 8/94 9/94 - 3/98 1/93 - 3/98  
Počet válců 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Zdvihový objem (cm³) 1799 1799 1998 1998 1998 1688 1688 1700 1688  
Výkon kW při 1/min
PS při 1/min
85/5400
115/5400
92/5600
125/5600
85/5200
115/5200
100/5600
136/5600
110/6000
150/6000
42/4600
57/4600
44/4600
60/4600
50/4500
68/4500
60/4400
82/4400
 
Točivý moment Nm při 1/min 170/3600 168/4800 170/2600 188/3200 196/4800 (*1) 105/2400 105/2400 132/2400 168/2400  
Vrtání Ø mm 81,6 81,6 86,0 86,0 86,0 82,5 82,5 82,5 79,0  
Zdvih mm 86,0 86,0 86,0 86,0 86,0 79,5 79,5 79,5 86,0  
Komprese 10,8 10,8 9,2 10,8 10,5 23,0 23,0 22,0 22,0  
Vstřikování Simtec Simtec Motr. 1,5 Simtec Motr. 2,8 (*3) VE 4 (*2) VE 4 (*2) VE 42 VE 4 (*2)  
Palivo OČ min. 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol 95 bezol Diesel Diesel Diesel Diesel  
Pořadí zapalování 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2 1 - 3 - 4 - 2  

(*1) - Od 9/92 : 196 Nm při 4600 ot/min
(*2)
- VE : Rozdělovací vstřikovací čerpadlo
(*3)
- Do 8/92 : M2,5
(*4)
- Označení od 5/95 : X17DT.DIS = přímé zapalování; EZF - i =zapalování s regulací podle charakteristického pole s indukčním čidlem; EFZ - h = zapalování ovládané charakteristickým polem s Hallovím čidlem

 

GMC  (c) 2003