Jak na korozi
Bohužel
se musíme smířit, s tím, že běh času je neúprosný a koroze je jedním
z největších nepřátel našich plechových miláčků.
Zcela
vyloučit jí nelze, ale jsou způsoby jak alespoň dočasně oddálit
nevyhnutelný konec ve vysoké peci.
Základem je vhodná péče o lak, po zimě vždy důkladně auto odsolit a před
zimou ošetřit lak, nejlépe ručním voskováním tzv. tvrdým voskem (Hard
wax). Veškerá místa odřená, oprýskaná či jinak poškozená včas ošetřit
postupem popsaným níže.
Spodek vozu ošetřit
alespoň jednou za 3 roky antikorozním nástřikem a při této
příležitosti se nesmí zapomenut ani na tzv. vystříkání dutin, z českých
přípravků doporučuji Rezistin na dutiny, přípravky na bázi parafínů a nebo
jiné přípravky k tomuto účelu určené.
Základem
ošetření dutin, je použít přípravek, který neztvrdne a je stále
lepivý, naprosto nevhodné jsou přípravky na bázi ochranných nástřiků
prahů, které korozi pouze uzavřou a rychle ztvrdnou.
Nástřik
dutin a spodku se musí provádět vždy na suchý povrch a nejlépe za
teplého slunečného počasí, tak aby nátěr vyvzlínal do všech záhybů.
Před
samotným nástřikem spodku musíme spodek vozu důkladně zkontrolovat
a veškeré puchýřky nebo odřená místa opravit.
Postup
oprav zkorodovaných míst na karoserii vozu je následující:
1/
Nejprve co nejlépe odstraníme mechanickým způsobem rez (ocelový kartáč,
smirek, flexa), vždy se snažíme docílit co nejvíce stříbrného lesklého
povrchu.
2/ Po
mechanickém ošetření povrch odmastíme, nejlépe technickým benzínem nebo
acetonem.
3 /Dále
následuje ošetření chemické, tak abychom zlikvidovali i okem neviditelnou
mikrokorozi.
Toto
ošetření provádíme některým z tekutých odrezovacích přípravků, nejlépe
bezoplachovým s fosfatizačním účinkem, vždy v souladu s návodem k použití,
nejlépe vícekrát za sebou.
4/ Dále
je nutno nanést antikorozní základovou barvu ( S2102, S2129, S2035, S2300,
S2160).
Základ se
musí nanést minimálně ve dvou vrstvách, opět dle postupu doporučeného
výrobcem, při nanášení štětcem musí jít další vrstva křížem proti
podkladu.
5/ Na
základovou barvu musí vždy přijít barva vrchní, jelikož základ je porézní
a je potřeba jej „uzavřít“.
6/ Teprve
teď je možné provézt na opravené místo nástřik přípravkem na spodky
automobilů.
Barvy
typu Antirezin, Hamerite aj. nanášené přímo na zkorodovaný povrch, nejsou
pro automobil příliš vhodné, protože jsou většinou křehké a jsou určeny na
nátěry trubek, silnějších plechů, tyčí apod.
Kdysi se
dělala výborná antikorozní barva z červeného suříku, bohužel dnes je
z ekologických důvodů zakázána. |