Paměťový cyklovač
stěračů
Při užívání
vozu Opel Astra Caravan mě dost chyběl paměťový cyklovač stěračů. Po
informaci v servisu, že paměťový cyklovač pro tento vůz není jsem začal
shánět informace na internetu. Zjistil jsem, že o cyklovač má zájem hodně
lidí ale že nikde není. Rozhodl jsem se, že si udělám cyklovač vlastní.
Začal jsem hledat informace o cyklovačích a zapojeních. Po prostudování
el.schématu k vozu Astra a Kadett jsem došel k závěru že se jedná o
standartní normalizované zapojení. Proto jsem se rozhodl zakoupit paměťový
cyklovač se šesti vývody v mototechně s tím, že jej upravím (nechtělo se
mě vymýšlet již vymyšlené). Koupil jsem paměťový cyklovač AEV 2062 12V (doba
nastavení 0,5 – 50s, funkce setření po ostřiku) od firmy AEV Kromeříž za
222,- Kč. Po zakoupení cyklovače mě překvapilo shodné rozmístění konektorů
na cyklovači. Doma jsem cyklovač rozebral a zjistil zapojení vývodů. Pro
svou jistotu jsem kontaktoval výrobce zda by mě neposkytl schématické
zapojení vývodů. Obratem jsem ho obdržel. Po porovnání jsem dospěl k
závěru, že cyklovač je shodně zapojen, tak jak originální cyklovač a to
včetně shodného rozmístění vývodů. Cyklovač jsem tedy zasunul do patice po
původním cyklovači a vyzkoušel zda bude fungovat. Cyklovač funguje
naprosto perfektně. Předpokládám, že zapojení cyklovače v ostatních vozech
Opel bude stejné. Přesto přikládám pro ostatní zájemce schématické
zapojení cyklovače Kadett – Astra, rozmístění vývodů a porovnání s vývody
pro vozy Kadett – Astra. Snad to pomůže i ostatním majitelům vozů Opel a
možná i nejen jim. Pokud bude rozmístění vývodů jiné nebo se Vám cyklovač
nevejde výškově do rozvodnice použijte klasické automobilové nožové
konektory na kabel 5 párů a 1 pár menších – oba typy měli u nás v
mototechně . Nezapomeňte na bužírku ať se Vám něco nevyzkratuje !!!
Doporučuji svázat celý svazek vodičů tak aby nemohl jeden konektor
vypadnout z patice na svorkovnici. Cyklovač potom můžete umístit kdekoli.
V tomto případě doporučuji napřed zapojit vývod v tomto pořadí: 31, 31B,
53E, I, 53C a nakonec 15. Hlavně se neptejte proč. Berte to jen jako
doporučení. Vypnuté zapalování je snad samozřejmost.
Popis
činnosti. Přepnem páčku stěračů do polohy cyklovač a hned vypnem. Cyklovač
ihned jednou setře okno. Až chceme znovu setřít okno, přepnem páčku
stěračů do polohy cyklovač. Nyní bude cyklovač stírat okno v časovém
intervalu od prvního sepnutí. Při změně intervalu vypnem cyklovač a znovu
ho zapnem až budem potřebovat setřít okno. Tím dojde ke změně intervalu.
Trvalé stírání (pomalé a rychlé - další polohy páčky stěračů) zůstalo
zachováno. Cyklovač na tyto funkce nemá vliv. Při krátkém ostřiku okna
setře cyklovač okno 3x a při delším ostřiku 4x.
Upozorňuji
všechny, že jsem jen domácí bastlíř a že všechny úpravy, které
si uděláte na svém autě děláte na vlastní nebezpečí !!!
Výrobce AEV Kroměříž (www.aev.cz
) má na stránkách seznam prodejců a na můj dotaz odpověděl, že má i
zásilkový prodej.
V přípa
V případě dotazů můžete psát na :
PetrACC14NZ@quick.cz
Schéma
zapojení cyklovače
Kadett - Astra
Rozmístění
konektorů cyklovače
AEV 2062 12V
Porovnání
zapojení konekotrů
Kadett – Astra / AEV 2062 12V
53E =
53M
I = I
53C = T
31B = 53S
15 = 15
31 = 31 |